---------------------

----------------------

---------------------

----------------------

عینکی برای خواهر گرامی

آن موقع که من به جرگه عینکی های مملکت پیوستم خواهر کوچکم دنبال کوچکترین فرصتی می گشت که من عینک هایم را گوشه ای بذارم و او از کمین گاهش بیرون بجهد و عینک های من را چشمش بذارد.می گفت دوست دارد عینکی شود.

اوایل زمستان 89 خواهرم با یک برگه از مدرسه برگشت خانه.برگه نوشته بود که خواهرم را باید ببریم پیش بینایی سنج.گویا در مدرسه بینایی شان را سنجیده اند!و خواهرم جهت چندتا از آنEها را بلد نبوده.

خواهر گرامی را بردند پیش کارشناس بینایی سنجی _که در شهر ما بهشان می گویند "دکتر"- تا بیناییش را بسنجد!.خواهرم به آرزویش رسید و به جرگه ی عینکی های مملکت پیوست.

خواهر گرامی طوری ماجرای معاینه شدن و انتخاب فریم عینکش را با جزئیات تعریف می کرد که یک لحظه به این فکر کردم که ممکن است ما از نوادگان "بیهقی" باشیم.بعدش بهش پیشنهاد کردم یک وبلاگ بزند و مغز ما را سر سفره غذا به جای غذا نخورد که البته مادرم جواب دادند که او را هم مثل خودت معتاد نکن،دخترم می خواد ادامه تحصیل بدهد.

شش ماه از عینکی شدن خواهرم گذشته.در این شش ماه عینکش را اصلن چشمش نگذاشته و در چند میلی متری تلویزیون می نشیند و ساعت ها برنامه بی پایان کودک را می بیند.

خواهر گرامی را چند روز پیش بردم پیش خانم دکتر کارشناس بینایی سنجی! شماره چشمش دو برابر شده بود.خانم دکتر کارشناس بینایی سنجی فرمودند که باید عینکش را مرتب چشمش بگذارد و دور از تلویزیون بنشیند و هر نیم ساعتی که تلویزیون نگاه می کند به چشمش استراحت بدهد.

در این دنیا عینک های زیادی هستند که دوست داریم به چشم بذاریمشان اما غافل از اینکه تحمل یک لحظه دیدن دنیا را با آنها نداریم


نظرات 5 + ارسال نظر

آخی
منم بچه بودم عینک دوس داشتم
خواهرت چند سالشه ؟

خواهرم امسال میره کلاس چهارم.یعنی چن ساله میشه

"برنامه بی پایان کودک" عالی بود!

Anna 1390/05/28 ساعت 00:58 http://www.lapeste.blogsky.com

طنز خفته و بیدار در متن شما هنر ارزشمند نوشته های شماست

بابا خجالتم ندید

لاکو 1390/05/30 ساعت 06:41 http://laku.persianblog.ir

خواهرم نداریم بره عینکی شه بشیم دوقلوهای افسانه ای
من این بلا رو سر عینک دختر داییم میاوردم.الان بنده مدت ۷.۶ سالیس عینکی شده ام و بینی گراممان زیر بار این مسئولیت کمر خم نموده است

من دوست ندارم عینکی بشم!؟
ولی در راستای اعتیاد به اینترنت و وبلاگ نویسی به گمانم که اون روز نزدیکه!
البته فکر نکنی وبلاگ نویس حرفه ایم!نه!
میتونی بیای ببینی !

سلام
هیچی مث کتاب چ ادم رو ضعیف نمی کنه.واسه من که اینجوریه.زیاد با لپ تاب و اینجور چیزا چشام ضعیف نمی شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد